Publikacje podatkowe. Czy warto kupować je jako e-booki?

Kategoria: Blog

Publikacje podatkowe

Biura księgowe i rachunkowe muszą nadążać za ciągle zmieniającymi się przepisami podatkowymi. Większość z nich jest stałym odbiorcą branżowej prasy, a wielu pracowników nieustannie dokształca się, czytając najnowsze publikacje podatkowo-prawne, rachunkowe i finansowe. Wiele z nich dostępnych jest w formie e-booka. Czy warto wybrać wersję elektroniczną?

Biblioteka bez granic

Zdecydowanie tak. Czytnik, w przypadku plików w formacie ePUB lub komputer PC, w przypadku eBooka z zabezpieczeniami DRM (pliki exe), przechowa tysiące publikacji, do których w każdej chwili mamy łatwy dostęp. Całą bibliotekę możemy więc zabrać ze sobą w podróż służbową lub na trudne spotkanie z klientem. Czytniki eBooków umożliwiają umieszczanie zakładek na interesujących nas stronach zupełnie jak zwykłe, papierowe książki. Dlatego nie musimy obawiać się, że coś nam umknie. Raz zakupioną publikację możemy umieścić na kilku urządzeniach. Jest to szczególnie ważne, gdy chcemy, aby dostęp do niej miało kilku pracowników jednocześnie. To o wiele tańsze rozwiązanie niż kupowanie wielu egzemplarzy zwykłej książki. Publikacje bardzo obszerne, takie jak „Leksykon VAT”, „Leksykon – podatek dochodowy od osób fizycznych” czy „Leksykon – podatek dochodowy od osób prawnych” w formie eBooka nie zajmują też miejsca na półkach, co w małym biurze księgowym może być bardzo dużą zaletą. To jednak nie wszystko. Z elektronicznej wersji książki o wiele łatwiej jest skopiować tekst, który chcemy użyć np. w wysyłanym mailu. Z eBooka zrobimy to szybciej, niż żmudnie przepisując go z książki na klawiaturze komputera. Robiąc to w ten sposób, możemy nieumyślnie popełnić błąd.

Miłośnicy papieru

W niektórych biurach księgowych pracują osoby, które nie są przekonane do nowoczesnych rozwiązań. Idealną opcją jest w tym przypadku zakup zarówno wersji papierowej danej publikacji, jak i dokupienie wersji elektronicznej, której chętnie będzie używało młodsze pokolenie. Przed zakupem należy zastanowić się, z której wersji pracownikom firmy będzie wygodniej korzystać, albo zapytać o ich osobiste preferencje.