Sprzedaż premiowa a reklama

Kategoria: Blog

Sprzedaż premiowa polega generalnie na uatrakcyjnieniu zakupu danych towarów. Wydatki związane z takim uatrakcyjnieniem sprzedawanych towarów, zdaniem autorów, pozostają w bezpośrednim związku z przychodami ze sprzedaży, stanowią więc w całości koszty uzyskania przychodów.

Akcje premiowe mogą polegać również na premiowaniu innym towarem zakupu określonych wyrobów. Również koszty takiej akcji stanowią w całości koszty uzyskania przychodów.

Cechą charakterystyczną sprzedaży promocyjnej jest więc to, iż klient, jeszcze przed dokonaniem zakupu, może spodziewać się korzyści w postaci upustu lub dodatkowych gratisowych produktów. W celu uniknięcia sporu z organami podatkowymi co do tego czy w określonej sytuacji mamy do czynienia ze sprzedażą promocyjną, czy też prezentami w ramach reprezentacji i reklamy, antycypując ewentualne rozbieżności zdań, najlepiej byłoby z góry przygotować regulamin promocji (regulamin sprzedaży premiowej).

Wydatki związane ze sprzedażą premiową są kosztem uzyskania przychodów. Ustawodawca nie przewiduje w tym zakresie żadnych szczególnych ograniczeń.

Więcej na ten i podobne tematy w publikacji:
Leksykon – Podatek dochodowy od osób prawnych – 2019” autorstwa Doroty Kosackiej i Bogdana Olszewskiego.